Veel gestelde vragen

 Tel: +31 6 5113 5553
E-Mail: [email protected]

 Rietbergweg 6
8131 PL Wijhe
Nederland

 Gratis verzending van orders boven € 100,00 in Nederland, België en Duitsland

 Support forum provide
for over 24h, every day.

Algemene informatie

Kan je geen antwoord vinden tussen de veel gestelde vragen?

Stuur ons dan een bericht via het contactformulier en wij beantwoorden je vraag zo snel mogelijk.

Waar wij het voor doen

Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe producten die jouw paardenleven en dat van jouw paard(en) makkelijker en comfortabeler maakt. Of gewoon leuker.

Veel gestelde vragen

Ik heb online besteld. Hoe gaat het nu verder?

Na het plaatsen van een bestelling in onze webshop ontvang je een bevestiging per e-mail. We maken jouw bestelling klaar en versturen deze binnen 24 uur na jouw bestelling. Bij het verzenden ontvang je van ons een e-mail met de track en trace code om je bestelling te kunnen volgen.

Hoe zit het met de garantie?

Op al onze artikelen is de garantie van de fabrikant van toepassing. Alle artikelen die wij verkopen, zijn van een zo hoog mogelijke kwaliteit. Helaas kan het voorkomen dat een product bij normaal gebruik toch gebreken vertoont.

Mocht dit bij jou het geval zijn beschrijf dan in het contact formulier de aard van het gebrek. Vermeld ook de aankoopdatum, het factuurnummer, je telefoonnummer en e-mailadres. Wij zullen dan proberen om samen tot een geschikte oplossing te komen. De factuur/pakbon is jouw bewijs van aankoop en daarmee ook het garantiebewijs. Bewaar deze goed.

Normale slijtage van producten valt uiteraard niet onder de garantie.

Betaalmethodes

Alle betalingen op de webshop van Blue Balance worden afgehandeld door Mollie. Mollie is onze partner op het gebied van online betalingen en stelt hoge eisen aan het veilig en betrouwbaar betalen op het internet.

Betaalmethodes Nederland

iDEAL is het online betaalsysteem ontwikkeld door de grootste banken in Nederland. Met iDEAL kan je al jouw aankopen direct betalen in je eigen vertrouwde internetbankieromgeving. Bankier je bij één van de onderstaande banken dan kan je betalen via iDEAL:

  • ABN AMRO
  • ASN Bank
  • Friesland Bank
  • ING
  • Rabobank
  • RegioBank
  • SNS Bank
  • Triodos Bank
  • Van Lanschot Bankiers
Betaalmethodes buitenland

Mister CashBancontact / Mister Cash is het online betaalsysteem ontwikkeld door de gezamenlijke banken in België en is de meest geaccepteerde online betaalmethode in België.

BelfiusBancontact / Mister Cash is het online betaalsysteem ontwikkeld door de gezamenlijke banken in België en is de meest geaccepteerde online betaalmethode in België.

SofortSOFORT Banking is de betaalmethode in Duitsland. Je kan in de omgeving van SOFORT de persoonlijke bankgegevens invullen waarna de betaling wordt overgemaakt.

Je kan met Mister Cash en SOFORT Bankink direct al jouw aankopen betalen in je eigen vertrouwde bankomgeving.

.

Verzendmethodes

Wij proberen zo veel mogelijk producten uit de Blue Balance webshop op voorraad te houden. Is een product niet op voorraad dan staat er bij het betreffende product de vermelding: “Beschikbaar via nabestelling”. Levertijden van producten die niet op voorraad zijn, variëren per leverancier. Voor specifieke informatie over de levertijd van een product kan je contact opnemen via het contactformulier.
Producten die wij op voorraad hebben versturen wij in principe uiterlijk één werkdag nadat wij jouw bestelling hebben ontvangen. Bestaat jouw bestelling uit meerdere producten waarvan er een of meerdere niet op voorraad zijn, dan worden deze zonder extra verzendkosten nageleverd.
Blue Balance maakt voor verzendingen in Nederland gebruik van PostNL. Verzendingen buiten Nederland worden door verschillende partijen uitgevoerd waaronder: GLS en DPD.

Zodra wij jouw bestelling versturen, ontvang je van ons een Track and Trace code zodat je altijd kan volgen waar het pakket zich bevindt en een indicatie krijgt op welk moment het pakket wordt bezorgd.

Verzendkosten

Land Waarde bestelling Verzendkosten
Nederland € 0 – € 100 € 5,00
Nederland € 100 + Gratis verzending
België € 0 – € 100 € 5,00
België € 100 + Gratis verzending
Duitsland € 0 – € 100 € 5,00
Duitsland € 100 + Gratis verzending
Denemarken € 0 – € 125 € 9,00
Denemarken € 125 + Gratis verzending
Frankrijk € 0 – € 125 € 9,00
Frankrijk € 125 + Gratis verzending
Groot Brittanië € 0 – € 125 € 9,00
Groot Brittanië € 125 + Gratis verzending
Luxemburg € 0 – € 125 € 9,00
Luxemburg € 125 + Gratis verzending
Oostenrijk € 0 – € 125 € 9,00

Retouren

Stuur je een product retour? Gebruik dan het volgende adres:

Blue Balance
Rietbergweg 6
8131 PL  Wijhe
Nederland

Herroepingsrecht

Na ontvangst van je bestelling heb je 14 dagen de mogelijkheid om de koop te ontbinden of het product om te ruilen, zonder opgaaf van reden. De verzendkosten voor het retourneren in het geval dat je van de koop afziet of het product wilt ruilen, zijn voor eigen rekening. Ongefrankeerde pakketten worden niet bij ons afgeleverd. Ook wanneer wij een verkeerd artikel hebben geleverd is het belangrijk altijd te frankeren. De verzendkosten worden in geval van verkeerde levering later met je verrekend.

Belangrijk is dat je altijd een kopie van de factuur of pakbon meestuurt. Zonder factuur of pakbon kunnen wij namelijk niet herleiden aan wie wij een creditnota moeten sturen. Vermeld op de factuur of pakbon duidelijk de reden waarom je het product retour stuurt.

Je kan alleen ongebruikte producten in de originele, onbeschadigde verpakking ruilen of retourneren.

De kosten en het risico voor de retourzending zijn altijd voor eigen rekening. Wij adviseren je de Track&Trace code die je van het postkantoor ontvangt, te bewaren en de retourzending eventueel te verzekeren. Heb je een verkeerd artikel ontvangen, vragen over je retour of onze producten? Neem dan zo spoedig mogelijk na ontvangst van de artikelen contact met ons op.

Restitutie buiten het herroepingsrecht

Wij behouden ons het recht voor om kleine verschillen in productkleuren en afwerking te hebben. Als je vragen hebt over deze afwerking adviseren wij je om contact met ons op te nemen vóór je een bestelling plaatst. Kleine afwijkingen in productafwerking rechtvaardigen een claim niet.

Artikelen die in de outlet van Blue Balance worden aangeboden of artikelen die zijn gepersonaliseerd kunnen niet worden geruild of retour gestuurd.